2 Mayıs 2017 Salı

EDEBİYAT ORTAMI DERGİLER DOSYASI İÇİN BAZI SORULARI YANITLADIM

Memet Fuat’ın dergileri dersek onları özlemle anıyorum mesela. Türkiye’de politik ortamın eğilimleri dergileri etkilediği için dönemleri ayrı değerlendirmek lazım. Ben ‘90’ların ikinci yarısının dergilerine yetiştim. Eski dergilerle yeni dergiler arasında en bariz fark, eski dergilerde yeni bir şeye rastlamak daha kolaydı, internet olmadığı için yazarların, editörlerin keşifleri bir anlam ifade ediyordu. Bugün editör okurun önünden gidebilmek, öncü olabilmek için çok çalışmak zorunda. Ayrıca genç nesil de dikkati dağınık, uyanık, kurnaz, yararcı bir kitleye dönüştü, onların ilgisini edebiyata çekebilmek oldukça zorlaştı. Popüler kültürü bilmeyen, sosyal medyadan habersiz, hatta en azından İngilizce bilmeyen bir editör düşünemiyorum. Çünkü karşınıza gelen bir genç şair, 200 bin takipçili, İngilizce bilen ve kod yazabilen biri olabiliyor. Ona edebiyatın değerini sayılara vurmadan anlatabilmek önemli. 

(Edebiyat Ortamı, Mayıs 2017)